ZMIANY W ZUS OD 2022r.

Zamek Cieszyn oraz Zakład Ubezpieczeń Społecznych Inspektorat w Cieszynie organizują w dniu 11.01.2022 r. bezpłatne spotkanie informacyjne (online) dotyczące zmian jakie przyniesie 2022r.

 

Na spotkaniu zostaną omówione:

- zmiany w zasadach ustalenia składki zdrowotnej w ramach Polskiego Ładu;

- zmiany dla pracodawców w rozliczaniu składek oraz sporządzaniu dokumentów ubezpieczeniowych do ZUS;

- zmiany dla przedsiębiorców wynikające z ustawy o racjonalizacji systemu ubezpieczeń społecznych.

 

W spotkaniu mogą wziąć udział przedsiębiorcy, księgowi, przedstawiciele biur rachunkowych oraz wszystkie zainteresowane tym tematem osoby. 

 

Szczegóły spotkania oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie

 http://zamekcieszyn.pl/pl/artykul/zmiany-wi-zus-1283

 

Opublikowano: 14.12.2021r.

Strona mobilna - 11 elementów ważnych dla e-commerce

 

W imieniu Zamku Cieszyn zapraszamy przedsiębiorców, ich pracowników oraz wszystkie zainteresowane osoby na bezpłatne szkolenie online pt. „Strona mobilna - 11 elementów ważnych dla e-commerce”.

 

W trakcie webinaru dowiesz się:
● o jakie elementy musisz zadbać na stronie, aby zrobić dobre wrażenie na użytkowniku,
● jak korzystać z analityki, aby zacząć sprzedawać więcej.

Dodatkowo dowiesz się o:
● testach UX,
● szybkości ładowania strony - dlaczego jest ważna i jak ją mierzyć,
● jak zadbać o elementy strony aby usprawnić działanie strony,
● narzędziach i skryptach, które pomogą ci usprawnić stronę mobilną,
● gdzie szukać wsparcia w ramach programu Google i PFR - Firmy Jutra.

 

Spotkanie poprowadzi Pan  Mateusz Adamiak - doradca w programie Firmy Jutra.

Partner merytoryczny wydarzenia: Firmy Jutra program edukacyjno-rozwojowy Google i Polskiego Funduszu Rozwoju w partnerstwie strategicznym z Operatorem Chmury Krajowej.

 

 

Termin: 7.12.2021 (środa), godz. 19.00 - korzystać będziemy z aplikacji Zoom.

Zgłoszenia: do 3.12.2021 roku na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 

 Szczegóły spotkania oraz formularz zgłoszeniowy dostępne na stronie

http://zamekcieszyn.pl/pl/artykul/strona-mobilna---11-elementow-waznych-dla-e-commerce-1274

 

Opublikowano: 15.11.2021r.

 


 

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości 2021 - Zamek Cieszyn

 

W imieniu Zamku Cieszyn zapraszamy na wydarzenia w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, który w  tym roku odbywa się pod hasłem „Biznes jutra”.

 

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości jest organizowany od 2008 roku, obecnie w 170 krajach. Każdego roku w listopadzie organizacje, instytucje i firmy, którym zależy na rozwijaniu przedsiębiorczości, przygotowują bezpłatne szkolenia, warsztaty, debaty i kampanie promocyjne pomagające zdobyć wiedzę z zakresu zakładania i rozwijania własnej działalności gospodarczej, budowania sieci kontaktów, zakładania start-upów, negocjowania z pracodawcą czy budowania własnej marki.

 

Ta międzynarodowa kampania ma promować świadomy rozwój, aktywną postawę wobec życia i podejmowanie biznesowych inicjatyw. To również święto tych, którzy nie boją się ryzyka i przełamują bariery.

 

Zaproszenie do udziału w wydarzeniach kierowane jest do osób zainteresowanych własnym rozwojem, bez względu na wiek – uczniów, studentów, menedżerów, nauczycieli, przedsiębiorców oraz tych, którzy poszukują miejsca dla siebie na rynku pracy, czy planują założenie własnej firmy.

 

Poniżej również link do strony wydarzenia:  http://zamekcieszyn.pl/pl/artykul/swiatowy-tydzien-przedsiebiorczosci-1276

 

Opublikowano:22.10.2021

Attachments:
Download this file (A3_konsultacje_web-04.jpg)A3_konsultacje_web-04.jpg[ ]Super User654 kB
Download this file (A3_plakat_web.jpg)A3_plakat_web.jpg[ ]Super User855 kB

Zaproszenie na spotkanie - e-Faktura i Krajowy System e-Faktur

 

       Zamek Cieszyn oraz Izba Administracji Skarbowej w Katowicach zapraszają przedsiębiorców, księgowych, przedstawicieli biur rachunkowych oraz wszystkie zainteresowane osoby na bezpłatne spotkanie informacyjne online dotyczące zmian w fakturowaniu.

Spotkanie odbędzie się 28 października 2021r. (czwartek), o godz. 10.00

Program spotkania:
- faktura ustrukturyzowana,
- Krajowy System e-Faktur,
- korzyści ze stosowania nowego rozwiązania (KSeF).

 

Formularz zgłoszeniowy należy przesłać do 27.10.2021 r. na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 

Szczegóły, w tym Formularz Zgłoszeniowy są dostępne TUTAJ

 

Opublikowano: 07.10.2021r.

 

Zapraszamy na bezpłatne szkolenie online "Jak z pomocą internetu zdobyć klientów w nowej rzeczywistości?"

 

 

W imieniu organizatora Zamku Cieszyn zapraszamy przedsiębiorców, ich pracowników oraz wszystkie zainteresowane osoby do udziału w szkoleniu: 

 

Jak z pomocą internetu zdobyć klientów w nowej rzeczywistości?

Termin: 29.09.2021 (środa), godz. 19.00
online na platformie Zoom

W trakcie szkolenia dowiesz się:

● jakie kluczowe elementy odpowiadają na stronie internetowej za widoczność w wynikach wyszukiwania;
● co sprawia, że użytkownicy chętniej odwiedzają strony internetowe i dokonują zamierzonych przez nas działań;
● co sprawia, że użytkownicy rezygnują z zapoznania się z ofertą;
● jak sprawdzić, czego dokładnie szukają twoi odbiorcy i o co pytają wyszukiwarkę;
● jakie narzędzia warto w tym celu wykorzystać.

Spotkanie poprowadzi Mateusz Adamiak, doradca w programie Firmy Jutra. Od blisko czterech lat związany z digital marketingiem. Swoje doświadczenia zdobywał m.in. w: projekcie Google Internetowe Rewolucje, mass mediach (Grupa Onet, Telewizja Polska, Gazeta Wyborcza), a także we współpracy z uczelniami wyższymi. Specjalizuje się m.in.: w analizie witryn pod kątem User Interface / User Experience, SEO i SEM; tworzeniu strategii marketingowych; działań w zakresie content marketingu; rozwoju social mediów (Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Pinterest, Twitter); planowaniu kampanii reklamowych (Facebook Ads, LinkedIn Ads, Google Ads).

Partnerem merytorycznym wydarzenia jest program edukacyjno-rozwojowy Firmy Jutra Google i Polskiego Funduszu Rozwoju w partnerstwie strategicznym z Operatorem Chmury Krajowej.

Zgłoszenia do 28.09.2021 roku - należy przesłać formularz (w pliki do pobranie) na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

opublikowano: 20.08.2021

ZMIANY W VAT - spotkanie

Zamek Cieszyn oraz Izba Administracji Skarbowej w Katowicach zapraszają przedsiębiorców, księgowych, przedstawicieli biur rachunkowych oraz wszystkie zainteresowane osoby na bezpłatne spotkanie informacyjne online w dniu 29 kwietnia br.

 

Na spotkaniu omówione zostaną Wybrane zmiany w VAT od 1 stycznia 2021 r.

 

Tematyka spotkania:

I.     Pakiet Slim VAT

    1.      Rozliczenie zaliczek w eksporcie.

    2.      Wydłużenie terminu odliczenia podatku naliczonego.

    3.      Spójne kursy walut.

    4.      Odliczenie podatku naliczonego VAT od usług noclegowych.

    5.      Zwiększenie limitu dla prezentów o małej wartości.

    6.      Zmiana zasad rozliczania faktur korygujących.

    7.      Transakcje łańcuchowe.

 

II.      Pozostałe zmiany w zakresie:

    1.      Wiążącej Informacji Stawkowej (WIS).

    2.      Mechanizmu podzielonej płatności (MPP).

    3.      Nowej grupy podatników zobowiązanych do wymiany kas na kasy online w 2021.

 

III. Pytania i odpowiedzi.

 

Spotkanie poprowadzą eksperci skarbowi z Działu Skoordynowanej Współpracy z Centrami Kompetencyjnymi (OPB-2), Izba Administracji Skarbowej w Katowicach.

 

Termin: 29.04.2021 (czwartek), godz. 9.00-11.00 (korzystać będziemy z aplikacji Microsoft Teams).

 

Zgłoszenia: do 28.04.2021r.  - na adres  - przedsiębiorczość@zamek.cieszyn.pl

 

Liczba miejsc jest ograniczona.

 

 

Szczegóły spotkania oraz formularz zgłoszeniowy dostępne na stronie http://zamekcieszyn.pl/pl/artykul/zmiany-wi-vat-1246

 

Opublikowano: 19.04.2021r.

 

 

Prosty plan marketingowy w 12 krokach - Zamek w Cieszynie zaprasza !

 

W odpowiedzi na zgłoszone zapotrzebowanie przedsiębiorców dotyczące promocji firmy w mediach społecznościowych, Zamek Cieszyn organizuje webinar „Prosty plan marketingowy w 12 krokach, czyli jak wyróżnić się w social mediach”.

 

Do udziału w bezpłatnym wydarzeniu zapraszamy nie tylko przedsiębiorców i ich pracowników, ale także wszystkich zainteresowanych tym tematem.

 

Termin: 23.03.2021, godz. 20.00
Czas trwania: 90 minut
Udział jest bezpłatny.

 

Szkolenie odpowie m.in. na pytania:

  • Jak wyróżnić się na konkurencyjnym rynku, także lokalnym?
  • Jak budować zaufanie, które ułatwia sprzedaż?
  • Co trzeba zrobić, aby marketing online miał prawo zadziałać?
  • Jak edukować klientów i przyciągać ich uwagę swoimi publikacjami? 

 

Udział w szkoleniu jest bezpłatny

Zgłoszenia przyjmowane będą do 21.03.2021 – formularz (w pliki do pobrania) należy przesłać na: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 

Szczegóły znajdziecie Państwo na stronie:

http://zamekcieszyn.pl/pl/artykul/prosty-plan-marketingowy-wi-12-krokach-1234

 

opublikowano: 09.03.2021

Platformy Startowe „Start in Podkarpackie”- propozycja również dla pomysłodawców ze Śląska

 

 

Głównym celem projektu jest wsparcie rozwoju innowacyjności startupów poprzez kompleksowy program inkubacji, dzięki któremu przedsiębiorcy swój pomysł mogą przekształcić w produkt/usługę.

 

Kto może złożyć wniosek do projektu?

W naborze do Platformy startowej może brać udział pomysłodawca/zespół pomysłodawców, którzy posiadają innowacyjny minimum w skali kraju pomysł w następujących branżach: lotnictwo, motoryzacja, budownictwo, IT/ICT.

 

Warunkiem udziału w projekcie jest utworzenie spółki kapitałowej na bazie zgłoszonego innowacyjnego pomysłu, a następnie zarejestrowanie jej w jednym z województw Polski Wschodniej:
lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego lub warmińsko-mazurskiego.

 

Jak wygląda proces rekrutacji?

Zgłoszenie do projektu Platformy Startowe odbywa się po zalogowaniu do systemu LSI1420 dostępnego na stronie:
https://lsi1420.parp.gov.pl/.

 

Pomysł zostaje poddany ocenie wstępnej pod kątem formalnym i merytorycznym, dokonywanej przez Komisję Kwalifikacyjną oraz ostatecznej, dokonywanej przez Panel Ekspertów. Główne kryteria oceny pomysłu przez Panel Ekspertów to:

  • innowacyjność koncepcji,
  • przewagi konkurencyjne,
  • potencjał biznesowy,
  • kwalifikacje zespołu, który ma rozwijać produkt.

 

Aby przejść do etapu oceny ostatecznej, należy uzyskać pozytywny wynik z oceny wstępnej. Dla pomysłodawców, zakwalifikowanych do procesu inkubacji, eksperci branżowi, będą zobowiązani do przygotowania rekomendacji w zakresie przedmiotu i rodzaju usług specjalistycznych, które umożliwią stworzenie MVP (Minimum Viable Product) i wprowadzenie go na rynek.

 

 

Proces inkubacji

Inkubacja będzie trwała średnio 6 miesięcy:
od minimum 3 do maksimum 8 miesięcy.

 

Manager inkubacji, wspólnie ze startupem, przy uwzględnieniu rekomendacji Panelu Ekspertów, przygotuje szczegółowy program inkubacji z opisem prac i czynności rekomendowanych do wykonania, w celu dopracowania pomysłu, stworzenia modelu biznesowego i MVP.

Po realizacji programu zostanie przygotowany raport z inkubacji oraz prezentacja wypracowanego MVP podczas Demo Day. Na podstawie oceny zostanie przygotowana rekomendacja dla startupu pozwalająca ubiegać się o dalsze środki finansowe.

 

Jakie dofinansowanie można zyskać?

Po okresie inkubacji i pozytywnej rekomendacji platformy, spółka może starać się o dotację z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w kwocie do 1 miliona złotych.

 

Nabór zgłoszeń trwa do 31.01.2021 roku. W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń okres składania wniosków zostanie wydłużony

 

Szczegóły dostępne na stronie: https://startinpodkarpackie.pl/

 

opublikowani: 25.11.2020 r.

Program Young Entrepreneurs Succeed

 

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami dotyczącymi projektu Norweskiego dla początkujących przedsiębiorców - osób chcących otworzyć własną firmę.

 

Projekt realizowany jest w konsorcjum z partnerami z (Grecji, Hiszpanii, Niemiec i Włoch) a jego celem jest stworzenie stałego ekosystemu wspierania przedsiębiorczości na podstawie modelu "Trust Based Model”, który bazuje na dwóch filarach:

– mentoringu i nauki umiejętności potrzebnych do podjęcia zatrudnienia,
– wsparcia finansowego 

 

Odbiorcami projektu są osoby młode bezrobotne w wieku 18-29 lat i pozostające bez edukacji tak zwani NEETs (ang. not in employment, education or training), czyli tak jak w założeniach Wsparcie w Starcie też powinni być bezrobotni.

 

W Polsce w ramach działań od listopada 2019 do września 2021:

- prowadzone są szkolenia dla ponad 200 początkujących przedsiębiorców

- zapewniono 6-miesięczne wsparcie mentoringowe dla 50 osób 

oraz

- możliwości finansowania rozwoju firmy.

 

Strony projektu:

https://ybp.org.pl/program-yes/

https://youngentrepreneurssucceed.com/

Jeśli masz jakieś pytania zadzwoń pod nr 22 100 20 51

 

opublikowano: 13.11.2020

Dotacje „Wsparcie prawne dla start-upów”

 

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości  (PARP)ogłasza konkurs na wybór projektów do dofinansowania w ramach programu „Wsparcie prawne dla start-upów”.

 

Wnioski o dofinansowanie będą przyjmowane w terminie od 22 lipca do 30 września 2020 r. - wyłącznie w wersji elektronicznej za pośrednictwem Generatora wniosków.

 

Maksymalna łączna wartość wsparcia dla jednego start-upu wynosi 25 000,00 zł. Wkład własny nie jest wymagany.

 

O dofinansowanie mogą się ubiegać mikro, małe lub średnie przedsiębiorstwa, które:

  • prowadzą działalność gospodarczą w Polsce nie dłużej niż 5 lat
  • osiągają przychody z działalności operacyjnej nie dłużej niż przez ostatnie 3 lata przed dniem złożenia wniosku
  • posiadają dokument potwierdzający zainteresowanie inwestora rozpoczęciem lub kontynuowaniem procesu inwestycyjnego

 


 


43-300 Bielsko-Biała, ul. Zacisze 5 |   tel.: 33/49 60 200 |   e-mail: stowarzyszenie(@małpa)bcp.org.pl